
Μια από τις μεγαλύτερες μονάδες αποθήκευσης ενέργειας με μπαταρίες συνδέθηκε με το δίκτυο της Βρετανίας στο πλαίσιο της σχετικής έρευνας που πραγματοποιεί το Πανεπιστήμιο του Σέφιλντ σε συνεργασία με άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας, αλλά και εταιρείες.
Η μονάδα κόστους τεσσάρων εκατομμυρίων στερλινών (5,1 εκατ. Ευρώ) εγκαινιάστηκε την Πέμπτη 17 Μαρτίου.
Παράλληλα, θα ξεκινήσει ένα νέο πρόγραμμα καινοτομίας στην ενέργεια σε συνεργασία με τις εταιρείες E.ON και Uniper. Στόχος είναι η διερεύνηση των δυνατοτήτων της αποθήκευσης ενέργειας σε μεγάλη κλίμακα και η αντιμετώπιση των προκλήσεων που προκύπτουν από τη διασύνδεση τέτοιων συστημάτων με το κεντρικό δίκτυο.
Η τεχνολογία της μπαταρίας τιτανικού λιθίου επιλέχθηκε διότι είναι ταχύτατη η φόρτιση και η εκφόρτισή της, έχει μακρά διάρκεια ζωής και είναι ασφαλέστερη συγκριτικά με εναλλακτικές λύσεις όπως η μπαταρία ιόντων λιθίου.
Το βρετανικό υπουργείο Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (Decc) μπορεί να μείωσε δραματικά τις αποζημιώσεις που απολάμβαναν οι παραγωγοί ΑΠΕ, αλλά έχει αναγάγει την αποθήκευση ενέργειας σε κορυφαία προτεραιότητα για το 2016.
Μια πρόσφατη έκθεση της Διεθνούς Επιτροπής Υποδομών της Βρετανίας υποστηρίζει ότι η αποθήκευση ενέργειας μπορεί να συμβάλλει σε καινοτομίες που θα εξοικονομήσουν περίπου 8 δισ. στερλίνες στους καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας κάθε χρόνο ως το 2030 και θα διασφαλίσουν την ενεργειακή ασφάλεια της Βρετανίας για δεκαετίες.
Η πιλοτική μονάδα, που θα αξιοποιηθεί για ερευνητικούς σκοπούς από το Πανεπιστήμιο του Σέφιλντ στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Energy2050, θα εγκατασταθεί κοντά στο Γουλβερχάμπτον των Γουέστ Μίντλαντς.
«Αυτή η ειδικά προορισμένη εθνική ερευνητική μονάδα έχει σχεδιαστεί με στόχο να ανταποκρίνεται άμεσα σε αιχμές της ζήτησης και θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε άλλα ακαδημαϊκά και βιομηχανικά έργα έρευνας και δοκιμής νέων τεχνολογιών» αναφέρει ο καθηγητής Ντέιβιντ Στόουν από το Πανεπιστήμιο του Σέφιλντ.
Επόμενος στόχος της ομάδας από το Σέφιλντ που συνεργάζεται με τα Πανεπιστήμια Άστον και Σαουθάμπτον είναι η αξιοποίηση χρησιμοποιημένων μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων για τη δοκιμή συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας οικιακής ή μεγάλης κλίμακας.
Αυτό το σύστημα που θα δώσει μια «δεύτερη ζωή» στις μπαταρίες θα συνδυάζει την ενέργειά τους με τρόπο ώστε να λειτουργούν ως κοινή μονάδα αποθήκευσης.
Δείτε το video!
econews