Το ηλιακό αεροσκάφος Solar Impulse 2 απογειώθηκε από τη Ναγκόγια της Ιαπωνίας στη δεύτερη απόπειρά του να διασχίσει τον Ειρηνικό Ωκεανό προορισμό τη Χαβάη και αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο «σημείο χωρίς επιστροφή» αναγκασμένο να φτάσει μόνο με τη δύναμη του ήλιου.
Η πρώτη απόπειρα είχε ως αφετηρία την Κίνα ωστόσο διακόπηκε με την προσγείωση του ηλιακού αεροπλάνου στην Κίνα εξαιτίας των δυσμενών καιρικών συνθηκών και συγκεκριμένα της πυκνής παρουσίας νεφών.
«Πρέπει να ακολουθούμε ένα διάδρομο χωρίς σύννεφα» δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Μπερτράν Πικάρ, εμπνευστής του φιλόδοξου εγχειρήματος, λίγο μετά την απογείωση από τη Ναγκόγια στις 3 τα ξημερώματα τοπική ώρα (21.00 ώρα Ελλάδας την Κυριακή).
Το ταξίδι αναμένεται να διαρκέσει πέντε μέρες και πέντε νύχτες με μέγιστη ταχύτητα 140 χιλιομέτρων. Χαμηλή νέφωση προβλέπεται για δύο κρίσιμες μέρες.
«Όλοι οι υπολογισμοί για την πορεία μας, την πτήση, το ύψος, της κατάλληλης ώρας, έγιναν προκειμένου να μπορέσουμε πάνω από το στρώμα των σύννεφων την τρίτη και την πέμπτη μέρα» είπε ο Πικάρ.
H τρέχουσα θέση του αεροσκάφους εμφανίζεται στο SolarImpulse.com.
Στριμωγμένος σε ένα κόκπιτ σε μέγεθος ντουλάπας, ο πιλότος Αντρέ Μπόρσμπεργκ θα κοιμάται μόνο για 20 λεπτά κάθε φορά, θα προσπαθεί όμως να κρατά το μυαλό του καθαρό κάνοντας γιόγκα.
Η πτήση από την Ιαπωνία στη Χαβάη θεωρείται το δυσκολότερο σκέλος του ταξιδιού, καθώς δεν υπάρχει ξηρά για την περίπτωση αναγκαστικής προσγείωσης.
Σε περίπτωση ανάγκης ο πιλότος θα πρέπει να χρησιμοποιήσει το εκτινασσόμενο κάθισμα για να πέσει με αλεξίπτωτο στον ωκεανό και να φουσκώσει μια σωσίβια λέμβο. Εκεί θα πρέπει να περιμένει περίπου για τρεις μέρες έως ότου φτάσει κάποιο πλοίο για να τον διασώσει.
—Το μεγάλο ηλιακό ταξίδι
Το ταξίδι του Solar Impulse, μια περιπέτεια των 35.000 χιλιομέτρων, ξεκίνησε τον Μάρτιο από το Άμπου Ντάμπι και προγραμματίζεται να διαρκέσει περίπου 25 ημέρες πτήσης χωρισμένες σε 12 σκέλη.
Τα γιγάντια φτερά του αεροπλάνου, με άνοιγμα όσο τα φτερά ενός μεγάλου επιβατικού αεροπλάνου, είναι καλυμμένα με 17.000 φωτοβολταϊκούς συλλέκτες που τροφοδοτούν τέσσερις έλικες αλλά και τις μπαταρίες που επιτρέπουν νυχτερινή πτήση. Το συνολικό βάρος περιορίζεται στους 2,3 τόνους, όσο ένα μεγάλο αυτοκίνητο.
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ