Η μελέτη για την επέκταση του Δικτύου Ποδηλατόδρομου Δήμου Θεσσαλονίκης εισέρχεται στη φάση της υλοποίησης καθώς την Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2013, υπογράφηκε η σχετική σύμβαση με την ανάδοχο κατασκευαστική εταιρία. Συγκεκριμένα η μελέτη, συμβατικής δαπάνης 8.170,29 ευρώ εντάσσεται στο Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου Θεσσαλονίκης 2013 και ευρύτερα στο πρόγραμμα εξοικονόμησης ενέργειας, ενώ συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) κατά 70% και από τον Δήμο Θεσσαλονίκης κατά 30% και προβλέπεται να περατωθεί, περίπου, έως το τέλος του έτους.
«Ο Δήμος Θεσσαλονίκης με την παρούσα μελέτη προσπαθεί να επιτύχει μερική αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού με την επέκταση της απαραίτητης υποδομής για την ασφαλή μετακίνηση των ποδηλατιστών» δήλωσε ο Αντιδήμαρχος Αστικού Περιβάλλοντος κ. Ανδρέας Κουράκης. Επιπλέον σημείωσε ότι στόχος της παρούσας μελέτης είναι η σύνδεση του υφιστάμενου δικτύου ποδηλατόδρομου 12χλμ. με την «Πλατεία Μικρασιατικού και Θρακικού Ελληνισμού» πρώην «Αλάνα της Τούμπας».
Η περιοχή προσδιορίζεται ως ο χώρος που περικλείεται από τις οδούς Λαμπράκη, Αδαμίδου, Μικράς Ασίας, Κλεάνθους, Ανώνυμο Πεζόδρομο, και πεζόδρομο Παπαηλιάκη και χαρακτηρίζεται κυρίως από την ύπαρξη του γηπέδου του Π.Α.Ο.Κ. (μεγάλος κτηριακός όγκος, συγκέντρωση φιλάθλων και οχημάτων). Επίσης συγκεντρώνει περιμετρικά της ένα μεγάλο ποσοστό κοινωνικού εξοπλισμού όπως ο Ι.Ν. της Αγίας Βαρβάρας, σχολικά συγκροτήματα, και το κτήριο του Ι.Κ.Α.
Η πρόταση της μελέτης περιλαμβάνει δύο διαφορετικά σενάρια, δικτύου ποδηλατόδρομου σύνδεσης του υφιστάμενου δικτύου (από Λεωφ. Στρατού, Καυτατζόγλου ή Αγίου Δημητρίου κι από τη Νέα Παραλία) προς την «Πλατεία Μικρασιατικού και Θρακικού Ελληνισμού».
Η βέλτιστη διαδρομή θα επιλεγεί με κριτήρια :
-την ασφάλεια ποδηλατιστών , πεζών και οδηγών.
-την χρονικά βέλτιστη και περιβαλλοντικά λιγότερο επιβαρυμένη διαδρομή και τέλος το εύρος της περιοχής που θα εξυπηρετούν τους ποδηλατιστές πέραν της Τούμπας όπου βρίσκεται η πλατεία.
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ